Ako si nájsť klientov? Čo sa týka prezentácie služieb, noví podnikatelia to dnes majú jednoduchšie, ako kedykoľvek predtým. Internet im ponúka efektívny a relatívne lacný priestor na propagáciu ich biznisu. V našom novom blogovom seriáli vám predstavíme niekoľko kanálov, na ktoré by ste ako podnikatelia určite nemali zabudnúť.
Webstránka
Úplný základ, ktorý nemusíme predstavovať. Výhodou webstránky je, že ju, na rozdiel od sociálnych sietí, vlastníte vy. V prípade sociálnej siete môže prísť k zmene pravidiel a zo dňa na deň stratíte fanúšikov, ktorí mohli byť vašimi klientmi. Ak sa však poctivo staráte o bezpečnosť a chod vašej webstránky, všetko je vo vašich rukách.
Správna prezentačná webstránka by mala mať:
Predstavenie firmy a ponúkaných služieb je úplným základom. Nesnažte sa písať zložito, naopak, vysvetlite čo najjednoduchšie, ako viete potenciálnemu zákazníkovi pomôcť. Zložité vyjadrovanie môže byť skôr na škodu – ak návštevník stránky nepochopí, čo číta, prečo by si od vás niečo objednával?
Referencie slúžia na to, aby ste si získali dôveru návštevníkov stránky. Odporúčania od iných používateľov a zákazníkov sú tým najlepším druhom reklamy, či už sa nachádzajú na stránke, alebo sa šíria ústne. Dávajte si však pozor na falošné referencie, ktoré si niektoré firmy vymýšľajú – tie vám skôr uškodia, ako pomôžu. Kto by predsa chcel spolupracovať s podnikateľom, ktorý klame o spokojnosti svojich zákazníkov?
Blog nie je žiadnou novinkou medzi online komunikačnými prostriedkami, mnoho firiem naň však aj tak zabúda, alebo ho dokonca ignorujú. Blogy pritom nemajú pre váš biznis len informačnú hodnotu. Pri správnej frekvencii publikovania článkov a využívaní kľúčových slov vás potenciálni zákazníci jednoduchšie nájdu vo vyhľadávaní (napríklad vo výsledkoch Google vyhľadávania).
Žiadneho nepoznáte? Nájdite ho na SmartList.
V ďalšej časti blogového seriálu sa pozrieme na to, ktoré sociálne siete a ako môžete využiť na propagáciu vašich služieb. Medzitým sa môžete zaregistrovať na SmartList a ponúkať svoje služby tu. 😉